5 způsobů, jak při online nákupech ušetřit stovky korun měsíčně

5 způsobů, jak při online nákupech ušetřit stovky korun měsíčně
Photo by Arno Senoner / Unsplash

Online nakupování sice šetří čas, ale může snadno zatížit peněženku. S trochou snahy však můžete získat zpět část utracených peněz a využít řadu výhod, které vám ušetří i desítky až stovky korun měsíčně. Například české cashback portály (např. Tipli či PlnáPeněženka) vracejí za nákupy až desítky procent z ceny zboží. Následuje pět konkrétních tipů, jak nákupy chytře načasovat a zlevnit.

Cashback portály: vraťte si část utraceného

Využijte cashbackové portály, které vám část útraty vrátí. Na portálech jako Tipli nebo PlnáPeněženka se zaregistrujete a při nákupu v e-shopu na ně přejdete přes speciální odkaz – obchod zaplatí portálu provizi a vám část této provize připadne jako sleva. Například Tipli nabízí až 33% cashback z ceny zboží (běžně je to spíše jednotky až desítky procent). Díky pravidelným odměnám tak můžete ušetřit i několik tisíc korun ročně.

  • Zaregistrujte se a vyberte si cashback portál s obchody, u kterých často nakupujete. Každý portál má různé partnery (Tipli jich má přes 1 300), proto si dejte pozor na ty, které nabízejí odměny u vašich oblíbených e-shopů.
  • Instalujte rozšíření do prohlížeče. Většina portálů upozorní na dostupný cashback přímo na stránce e-shopu, takže na ně nezapomenete. Tipli navíc nabízí za přidání rozšíření bonus 10 Kč (kromě uvítacího bonusu 300 Kč za registraci).
  • Po každém nákupu zkontrolujte, zda se cashback připisuje. Ujistěte se, že máte v prohlížeči povolené cookies a vypnutý AdBlock, protože blokování reklamy může zabránit správnému zaregistrování nákupu. Pokud se cashback za nákup nezdá, kontaktujte portál – většinou stačí pořídit screenshot objednávky a nárok uplatnit.

Srovnávejte ceny v porovnávačích

Než něco koupíte, porovnejte si cenu na cenových srovnávačích (např. Piker.cz, Heureka.cz nebo Zboží.cz). Tyto služby zobrazí nabídky stejného produktu od desítek či stovek e-shopů. Kromě ceny zboží sledujte i náklady na dopravu, případnou dobu dodání nebo dostupnost. Pokud jsou ceny podobné, může vás zásadně ovlivnit, zda e-shop nabízí dopravu zdarma, rychlé vyřízení nebo skladovou dostupnost. Díky srovnávačům tedy vyberete tu nejvýhodnější nabídku a vyhnete se nákupu zboží za zvýhodněnou iluzorní cenu (např. předražením původní ceny).

Slevové kódy a kupóny

Před každým nákupem prohledejte internet po slevových kódech nebo kupónech pro daný e-shop. Existují specializované portály (Skrblík.cz, Tipli, Kupon-slevovy-kod apod.), které denně aktualizují databázi stovek či dokonce tisíců kódů pro české e-shopy. Například Skrblík aktuálně eviduje přes 3 000 platných slevových kupónů pro různé e-shopy. Ty mohou nabídnout slevy na konkrétní značky či výrobky (např. 10–20 % slevu) nebo dopravu zdarma. Navíc některé cashback portály kombinují cashback s kupóny – Tipli kromě vracení peněz rovněž shromažďuje a propaguje slevové kódy pro stovky obchodů. Nejjednodušší je proto nejdříve vyhledat kód na skrblik.cz či tipli.cz (nebo se zaregistrovat do e-mailového newsletteru obchodu) a poté teprve pokračovat do nákupu. Díky tomu lze nákup zlevnit kombinací slevy “kupón + cashback” a skutečně ušetřit stovky korun.

Věrnostní programy a bonusy

Využívejte věrnostní programy a bonusy obchodů nebo partnerů. Mnohé řetězce a e-shopy nabízejí svým zákazníkům výhody za pravidelné nákupy. Například H&M má svůj digitální klub, jehož členové získají při první registraci 10% slevu na celý nákup a navíc u objednávek nad 1 200 Kč dopravu zdarma. Podobně program IKEA Family nabízí členům trvale výhodnější ceny vybraného zboží (ať už nábytku nebo potravin). Řada drogerií, prodejen elektroniky i supermarketů poskytuje věrnostní slevy nebo bonusy ve formě bodů – při dalším nákupu tak zaplatíte méně. Zjistěte také, zda vaše banka či platební karta nenabízí program odměn (např. Twisto odkládá nebo Air Bank sbírá body) a využívejte tyto body na nákup zboží. Čím více programů budete využívat, tím více akumulujete slev – a to se měsíčně projeví.

Chytré načasování nákupů

Neskočte hned první akční nabídce, ale nakupujte v době největších výprodejů. V Česku se masivní slevy objevují zejména v období Black Friday (listopad/november) a následně Cyber Monday. Např. Black Friday 2024 připadá na 29. listopadu, přičemž řada obchodů nabízí slevy už v jeho předvečer a pokračuje až do „cyber pondělí“. Podobně na jaře a v létě mnohé e-shopy dělají výprodeje sezónního zboží (např. koncem léta na oblečení, v lednu/poku vyprodej na elektroniku). Vždy ale porovnejte ceny a ověřte skutečnou slevu.

Závěr: Díky těmto pěti tipům lze z nákupů na internetu snadno ušetřit i stovky korun každý měsíc. Cashbackové portály a slevové kupóny vám vrátí část peněz zpět, srovnávače pomohou najít nejnižší cenu a věrnostní programy navíc poskytnou bonusy. Nakupováním v akčních obdobích a použitím chytrých nástrojů pak zajistíte, že utratíte opravdu co nejméně. S trochou plánování a pozorným sledováním nabídek tak můžete na online nákupech významně ušetřit, aniž byste se museli příliš omezovat.

Co se (ne)vyplatí kupovat online? Přehled podle kategorií
Elektronika Elektroniku je zpravidla výhodné kupovat přes internet. E-shopy nabízejí široký výběr a často výrazně nižší ceny než kamenné prodejny (nižší režijní náklady prodejců se promítají do cen). Podle dTestu může být repasovaná elektronika dokonce až o 50 % levnější než nový kus. Obchodníci často nabízejí akce a dopravu zdarma nad
5 způsobů, jak nenaletět na triky e-shopů
Nakupování na internetu je pro mnoho Čechů běžnou záležitostí. Výhody e‑shopů (široký výběr, pohodlí domova) bohužel často doprovázejí různé marketingové triky. Od falešných slev přes zmanipulované recenze až po nátlak typu „poslední kus“ – podvodníci se neustále snaží spotřebitele přemluvit k nákupu. V následujících pěti bodech shrneme konkrétní triky i